First adventures Down Under! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Carolienenelsemieke - WaarBenJij.nu First adventures Down Under! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Carolienenelsemieke - WaarBenJij.nu

First adventures Down Under!

11 Augustus 2016 | Australië, Surfers Paradise

Hier een berichtje vanuit Australië. We zijn inmiddels meer dan twee weken op pad en hebben alweer genoeg meegemaakt. De eerste week zijn we in Stanthorpe gebleven om lekker bij te komen en omdat er nog wat dingen aan onze auto moesten gebeuren. De eerste paar dagen stonden we pas tegen half 10 op, maar toen we een keer eerder opstonden konden we genieten van een aantal kangaroos achter ons hutje. Voor ons nog heel speciaal, maar voor de mensen hier niet meer dan normaal. In Stanthorpe hebben we een bankrekening geopend omdat dat nodig is voor als je gaat werken en ook hebben we een Australische simkaart gekocht. Deze simkaart zit in Elsemieke haar telefoon, dus zij is telefonisch en via sms niet meer bereikbaar. Haar whatsapp blijft het gewoon doen met haar Nederlandse nummer.
In de week dat we hier waren zijn we naar het Girraween National Park gegaan. Voor de eerste keer links rijden ging best goed. Onderweg zagen we onze eerste kangaroos. Gelukkig sprongen ze niet voor de auto. Dit park was erg mooi en hier zijn we een berg opgeklommen. We kwamen erachter dat als je de witte strepen volgden je op de meest veilige manier naar boven en beneden kwam.
Toen we de auto wilde registreren bleek dat we niet alle juiste dingen hadden. Zo hadden we geen betaalbewijs van dat we op het vakantiepark verbleven. Ook hadden we geen bewijs van dat we de auto van Ray hadden gekocht. Maar wat niet is, kan snel gemaakt worden. Zo heeft Ray voor deze twee papiertjes gezorgd en die aan Dex meegegeven toen hij ons op kwam halen. Met deze papieren lukte het om onze auto te registreren. Met de nummerplaten richting het vakantiepark gegaan. Ray heeft voor ons de nummerplaten erop gezet en nu was het alleen nog wachten op de twee nieuwe bandjes die de volgende dag zouden arriveren.

De dag nadat de bandjes er waren zijn we echt vertrokken. Maar de eerste rit met onze auto gaan we niet snel vergeten. Het begon al met heleboel kangaroos die we zagen. Ik had er zelfs bijna twee keer twee voor de auto. Ook zagen we er nog een stuk of 20 in een veld naast de weg liggen. Later op de dag ging het hard regenen. Wat een regen en wat een wind. Dit had als gevolg dat we ook vrij weinig zagen. Uiteindelijk zijn we veilig aangekomen in Coffs Harbour en daar waren we erg blij mee! Toen we er net waren vloog de elektriciteit eruit. Lekker gezellig met kaarsjes aan een spelletje doen. Terwijl we aan het spelen waren, kwamen we in contact met Connor en Craig. Zij lopen hier stage in het ziekenhuis. Samen met hun daarna meerdere spelletjes Cambio gedaan. Craig had dit geleerd toen hij in Maleisië was. 'S avonds waren we nog met wat mensen uit het hostel richting de kroeg gegaan. Ons rijbewijs was genoeg om binnen te komen. Toen we eenmaal binnen waren, vroeg een man nogmaals om ons ID omdat hij vond dat we er wel heel jong uitzagen. Nogmaals ons ID laten zien en toen was hij overtuigd. We zagen er gewoon jong uit was zijn antwoord.
De volgende dag zagen we de ravage van het weer van de vorige dag. Veel gebroken takken en zelfs omgevallen bomen! Deze dag zijn we naar de grote banaan in Coffs Harbour geweest. Vervolgens via het strand heerlijk teruggewandeld. Later in de middag zijn we samen met een van onze kamergenoten (John) naar de Botanic Gardens geweest. Helaas was het niet echt mooi en was de schade van de vorige dag goed zichtbaar.

Na Coffs Harbour zijn we naar Port Macquarie gegaan. Dat wilden we graag, maar de auto startte niet. De man van het hostel heeft ons geholpen om hem weer aan de praat te krijgen. Het bleek dat de accu helemaal leeg was. Eenmaal toen we weer konden rijden eerst wat rondgereden en daarna naar de garage gegaan om de accu te laten controleren. Dit bleek allemaal prima te zijn en daardoor konden we met gerust hart verder. Voordat we richting Port Macquarie reden eerst gestopt bij de Clog Barn, dit is een mini Madurodam. Er staan allemaal Nederlandse dingen. Ook werd er laten zien hoe een klomp werd gemaakt. Erg leuk om te zien en uiteindelijk mochten wij de klomp meenemen.
In Port Macquarie wilden we graag naar het koala ziekenhuis. Het was erg mooi om te zien, hoe de vrijwilligers hier voor de dieren zorgen. Veel koala's hebben chlamydia en daardoor worden hun ogen onder andere aangetast. Sommige koala's blijven hier tijdelijk en sommige blijven hier voor altijd. De koala's worden in het gebied waar ze gevonden ook weer teruggezet. Zoals de vrijwilliger zei: 'je zet iemand die net uit het ziekenhuis komt toch ook niet in een ander huis.'

Na Port Macquarie reden we naar Byron Bay. Wat een geweldige plek is dit! We hebben hier genoten van een prachtige wandeling naar de vuurtoren, waar we onderweg nog walvissen en dolfijnen hebben gezien. Bij de vuurtoren ben je op het meest oostelijke puntje van Australië. Deze avond zijn we nog met wat mensen uit het hostel naar de kroeg gegaan. Carolien wilde voor ons allebei een biertje halen, maar kreeg er maar een mee. Ik moest de mijne echt zelf gaan halen. Later op de avond werd ik door de ober uitgedaagd voor een potje vier op een rij. Als hij won, moesten wij allemaal een drankje halen en als ik won betaalde hij het volgende rondje.. Helaas verloor ik...
De volgende dag hebben wij onze eerste surfles gehad. Wat was dit gaaf om te doen. Het is ons gelukt om meerdere keren te staan!

Gisteren zijn we richting Surfers Paradise gereden. Onderweg zijn we gestopt bij Coolangatta, een erg mooi strand. Hier hebben we een wandeling gemaakt richting Point Danger. Deze plek is de grens tussen Queensland en New South Wales. Ook hier zagen we weer dolfijn en een walvis. Toen we terug waren bij de auto zijn we verder gereden. Het was maar 23 km, maar wat een stoplichten.. En helaas hadden we de rode golf.. Vandaag een lekker rustig dagje met vanochtend een wandeling langs het strand. Morgen vervolgen wij onze reis richting Brisbane.

• 11 Augustus 2016 - 10:26

Franne-Jelske Anema:

Super om weer te lezen ladies! Het doet mijn reishart weer harder kloppen, zeker omdat ik allemaal namen voorbij hoor komen die ik zelf ook in mijn reisverslag heb staan.

Gaan jullie in Surfers Paradise ook een surfclinic doen?

• 12 Augustus 2016 - 06:32

Colin Lansink:

Mooie reisverslag.
    Dat is wel genieten daar. Heb je mijn zuster nog gedag gezegd in Coolangatta Carolien?