Aangekomen op onze laatste bestemming - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Carolienenelsemieke - WaarBenJij.nu Aangekomen op onze laatste bestemming - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Carolienenelsemieke - WaarBenJij.nu

Aangekomen op onze laatste bestemming

06 Januari 2017 | Australië, Melbourne

De dag nadat we onze auto hadden verkocht hebben we ook onze campingspullen verkocht. We hebben de moeder van het gezin blij kunnen maken met ons tafeltje en zoonlief met een van onze slaapzakken. Overdag hebben we nog onze treintickets naar Melbourne geboekt. We konden kiezen: betalen met creditcard of bij het postkantoor. Voor dat laatste gekozen maar aangekomen bij het postkantoor hadden ze geen idee hoe ze het moesten doen. Met een belletje naar de treinorganisatie werd onze betaling uitgesteld en konden we de tickets later betalen. 'S avonds een heerlijke bbq gehad met als toetje onze gemaakte appelflappen. Ze vielen erg in de smaak.

Eerste kerstdag gingen de kinderen naar hun vader. Wij werden opgehaald door een nicht (Karin) van Leanne en hebben Leanne haar broer en vrouw opgehaald. Op weg naar het huis waar we zouden gaan eten, vloog er bij onze voorganger nog een plastic wasmand uit de boot. Karin kon deze ontwijken, maar bij degene achter ons bleef hij een hele tijd onder de auto hangen. Eenmaal aangekomen kennis gemaakt met nog een nicht en de moeder van Karin. Eerst lekker geborreld en in de middag heerlijk genoten van een kerstdiner. We voelden ons erg thuis hier en hebben erg genoten! We hadden weer appelflappen gemaakt en ook hier vielen ze in de smaak!

Tweede kerstdag zijn we heerlijk naar het strand geweest. Met temperaturen ruim in de dertig is dat een heerlijke verkoeling. Toch wel gek om eind december in de zee te zwemmen! Vandaag ook geprobeerd om ons hostel te annuleren, maar omdat we ook voor nieuwjaar geboekt hadden was het helaas niet mogelijk!

De dag na tweede kerstdag was onze eerste dag naar Sydney! Met de bus vanaf het winkelcentrum kwamen we aan bij Wynyard. Vanaf daar naar het Opera house gelopen. Na het Opera House door de Botanical Gardens gelopen naar Mrs Macquaries Chair. Hier een prachtig uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge. Vandaag ook nog over de Harbour Bridge gelopen!

De dag erna zijn we naar Palm beach geweest. Ilyse heeft ons gereden. Ilyse is 17 en mag onder begeleiding van een volwassenen rijden. Ze moet eerst 120 uur ervaring opdoen voordat ze op mag voor haar rijbewijs. Bij Palm Beach een wandeling gemaakt naar de vuurtoren. Bovenaan genoten van het uitzicht en vervolgens weer terug naar beneden gelopen. Op de terugweg in Dee Why gestopt waar we heerlijk fish en chips aan het water hebben gegeten.

Ook de volgende dag toen het weer goed warm was zijn we naar het strand geweest. Ook hebben we onze rugzakken ingepakt om naar het hostel te gaan. Besloten om onze backpacks bij Leanne te laten staan, dat scheelt een hoop gesjouw.

De 30ste zijn we voor de tweede keer naar Sydney gegaan. Leanne heeft ons laten zien waar ze ons de volgende avond op zou pikken. Daarna met de bus de brug overgegaan en bij Wynyard weer uitgestapt. Vanaf hier naar de Darling Harbour gelopen. Nadat we wat rondgelopen hadden naar de fish market geweest. Wat een drukte hier! Leanne had ons hier al voor gewaarschuwd. Heerlijk was sushi meegenomen voor de lunch, die we later heerlijk in een park hebben opgegeten. Na de lunch naar Chinatown en Paddy's Market geweest. Daarna richting het treinstation gegaan om onze treintickets te betalen. De mevrouw geloofde het bedrag niet wat we zeiden dat we voor de tickets moesten betalen. Ze noemde een veel hoger bedrag! Gelukkig had Caro van de bevestiging een screenshot gemaakt. Na een telefoontje was het dan ook goed en mochten we het bedrag wat op onze confirmation stond betalen. Hierna doorgelopen naar het hostel en ingecheckt. We slapen hier in The Church met 32 mensen. Nadat we ingecheckt waren, bleek dat we allebei aan het andere eind van de kamer lagen. Niet zo heel gezellig, dus ben ik naar beneden gegaan om een ander bed te regelen. Dit kostte wat moeite, maar is wel gelukt! Vervolgens naar het Anzac Memorial in Hyde Park gelopen. Hierna nog heerlijk in het Hyde Park gezeten. 'S avonds nog naar de Botanical Gardens gegaan. Deze zou om 8 uur sluiten, maar we dachten dat wij op de plek waar we stonden, nog langer mochten blijven. Om 20.40 werden we door een medewerker van de Botanical Gardens verzocht om de tuinen te verlaten. Toen doorgelopen naar Mrs Macquaries Chair. Wauw wat hebben we hier staan genieten van het uitzicht! De brug was verlicht en de muziek maakte het helemaal af!

Oudejaarsdag was het vooral erg druk overal! We wilden nog naar het Opera House, maar na een paar controles en de mensenmassa besloten om dit maar een andere dag te doen. Toen naar The Rocks gelopen, het oudste gedeelte van Sydney.
Vandaag lekker op tijd gegeten en naar de plek gegaan waar we met Leanne hadden afgesproken. Met haar naar het huis gereden van haar oude baas. Hier zijn we op de boot gegaan. De vrouw en de broer van de baas gingen ook mee. Met de boot het water opgegaan richting de plek waar we het vuurwerk goed konden zien. Deze avond een hele gezellige en leuke avond gehad en het vuurwerk was prachtig! Om 9 uur was er kindervuurwerk en om 12 uur was er het grote vuurwerk. Nadat het vuurwerk klaar was, merkte je dat alle boten weer gingen varen. Tegen half 2 gingen we slapen. Vanavond heerlijk slapen op de boot!

Op nieuwjaarsdag zijn we naar Bondi Beach geweest voor onze nieuwjaarsduik. Daarnaast weer kunnen genieten van het heerlijke weer! Toen we op het punt stonden om weer terug te gaan, bleek Caro erg last van haar oog te hebben. Het oog waar ze toen ze 12 was een ongeluk mee heeft gehad. Dit heeft ons doen besluiten om naar de lifeguards te gaan. Bij de lifeguards moest ze plaatsnemen op een tafel en keek de man in haar oog. Hij kon niks vinden. Daarna stuurde hij Caro naar buiten en heeft hij daar haar hele oog schoongemaakt. Ondertussen werd alles gefilmd, dus wie weet als je Bondi Beach rescue kijkt zie je Caro wel langskomen.

Nadat midden in de nacht en daarna nog eens om 7 het brandalarm was afgegaan, waren we op tijd wakker en klaar om dit hostel te verlaten. Na het ontbijt nog langs het Opera House gelopen en tegen de middag met de ferry terug gegaan naar Manly. In Manly heeft Leanne ons opgehaald. Heerlijk de middag nog even bij haar doorgebracht en de tassen ingepakt. Nu geen auto waar het zo nog even bij kan. Nu moet het toch echt weer in de tassen passen en dat deed het gelukkig ook.

De volgende morgen heel vroeg naar de bus gebracht. Met de bus naar Wynyard gegaan en daar de trein naar Central station gepakt. Aangekomen op Central station stond onze trein er al, dus we konden gelijk onze plek opzoeken. Het was een prachtige rit van slechts 11 uur. Onderweg zelfs nog een paar kangaroes gezien! Eenmaal aangekomen in Melbourne met de gratis tram dicht bij ons hostel uitgestapt. Naar het hostel gelopen en ingecheckt. De avond niet zo heel veel meer gedaan.

Eergisteren hebben we eerst lekker uitgeslapen. Bij het information center gevraagd hoe we in Doncaster moesten komen. Daar hebben ze het spel, waar ik al enige tijd naar op zoek ben. Vervolgens maar de Botanical Gardens gegaan die toch iets verder weg lagen dan we dachten. 'S avonds zijn we in de Botanical Gardens naar de moonlight cinema geweest. Hier de film: the edge of seventeen gezien, een erg leuke film. De film werd vertoond op een opblaasbaar scherm. We hadden niet verwacht dat het zo druk zou zijn bij de moonlight cinema. Iedereen had zijn eigen kleedje/ stoel/ fatboy meegenomen.

Gisteren naar Doncaster geweest en daar mijn spel opgehaald. Ze hadden er eentje voor mij achter gelegd dus we gingen niet voor niks. 'S middags bij een Nederlandse winkel wat Nederlandse lekkernijen besteld. Gisteravond heerlijk door de Fitzroy Gardens gelopen.

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt door de Fitzroy en de Treasury Gardens. Prachtige tuinen! 'S ochtends had Caro heerlijk pancakes gemaakt en wat nog over was als lunch opgegeten. In de middag zijn we naar The Star en Harbour Town geweest. Hier rondgelopen. Eenmaal terug lekker in het park een boekje gelezen.