Last adventures Eastcoast, almost Alice Springs - Reisverslag uit Cairns, Australië van Carolienenelsemieke - WaarBenJij.nu Last adventures Eastcoast, almost Alice Springs - Reisverslag uit Cairns, Australië van Carolienenelsemieke - WaarBenJij.nu

Last adventures Eastcoast, almost Alice Springs

09 September 2016 | Australië, Cairns

Tijd voor weer een update van onze kant.

We waren gebleven bij dat we bijna naar onze whitsundays tour zouden gaan. Zondagmiddag om 13.00 begon onze tour bij de haven. Hier werden we al opgewacht door onze crew. Hier werden een aantal dingen uitgelegd en daarna mochten we richting de boot. Voordat we de boot opkonden moesten onze schoenen eerst in een zak. Eenmaal op de boot zijn we eerst gaan lunchen en werden dingen uitgelegd, onze schipper Cookie deed dit op een hele leuke manier. Na de lunch gingen we lekker voorop de catamaran zitten, totdat we toch wel erg nat werden en toen zijn we achter op de boot gaan zitten. Ondertussen legde Stefan alles uit over het snorkelen. We moeten een stingersuit aan voor de veiligheid. Vervolgens nog even moeten wachten en daarna mochten we voor de eerste keer snorkelen in het great barrier reef. Helaas waren we allebei na deze snorkeltocht een beetje misselijk. De frisse lucht hielp helaas niet en moest onze maaginhoud toch richting de zee. 'S avonds met moeite ons avondeten gegeten en zelfs het toetje ging er niet in tijdens de avond slideshow. Rond half elf werd ons bed opgemaakt, omdat wij in het eetgedeelte slapen werd de tafel omgebouwd tot ons bed. We hebben heerlijk geslapen.

De volgend ochtend om zes uur opgestaan om de sunrise te zien. Na de sunset zijn we gaan ontbijten en daarbij zagen we regelmatig een schildpad met zijn kop uit het water komen. Tegen 8 uur zijn we richting de whitehaven beach gegaan. Eerst mochten we anderhalf uur rondlopen en daarna met de hele groep richting de lookout gegaan. Prachtig uitzicht bij deze lookout. Toen we hier waren hebben we ook onze seasick tablets genomen. Vanaf het moment toen we weer op de boot waren, merkten we het effect. Hierdoor hebben we deze middag ook heerlijk 2 keer kunnen snorkelen. Weer prachtig rif, meer verschillende kleuren rif en verschillende vissen. We hebben zelfs Nemo gezien. Vanaf nu waren deze tabletten onze beste vriend. 'S middags hebben we nog een tijdje kunnen genieten van een aantal walvissen. 'S avonds heerlijk gegeten en daarna genoten van de slideshow met foto's van afgelopen anderhalve dag.

De laatste ochtend ook weer om zes uur opgestaan en van de sunrise genoten. Hierna weer ontbeten en nog geen half uur na het ontbijt lagen we alweer in het water om te snorkelen. Ook hier weer prachtig rif gezien. Daarna onze route vervolgt richting Airlie Beach. Op de weg terug weer wat walvissen gezien en net voor dat we de haven invoeren, zagen we nog meerdere dolfijnen. Deze konden we een tijdje volgen.
De middag dat we terug waren, hadden we nog steeds het gevoel dat we op de boot zaten. Daarom de middag ook niet ook niet zoveel meer gedaan.

De dag erna zijn we naar Townsville gereden en toen we daar aankwamen bleek dat we onze auto op een openbare parkeerplaats moesten zetten. Na drie rondjes rijden vonden we eindelijk een plekje. In Townsville zijn we naar the Strand gegaan. Dit is de boulevard van Townsville. In de avond zijn we lekker naar de film Jason Bourne gegaan! Hier kwamen we Haley en Kendra tegen van onze whitsundays tour.

Vanuit Townsville zijn we naar Magnetic Island gegaan. Een prachtig eiland waar je met de ferry in 25 minuten bent. We hebben hier geslapen in hutjes aan het water! Op de dag dat we aankwamen zijn we naar een lookout gelopen. Het was slechts 600m, maar het was een goede klim. Na deze klim kregen we een prachtig uitzicht!! We voelden ook weer klein vleugje lucht, dus heerlijk hier even gestaan. In de avond kwamen we Stefan en Dilgeet tegen in ons hostel. We kennen hun ook van de whitsunday tour. Zij hebben een eigen hutje en daarmee ook een koelkast. We hadden nog wat biertjes over van de whitsundays dus die konden mooi daar in de koelkast. 'S avonds heerlijk van deze biertjes genoten en gezellig gekletst. Voordat we het wisten was het al vrij laat.

De volgende dag was het onze verjaardag! Lekker genoten van een ontbijtje en daarna zijn we het eiland verder gaan ontdekken. We hebben ons door de bus af laten zetten bij de Forts walk. Dit is een wandeling waar je onderweg koala's in het wild kunt zien. Van andere mensen hadden we niet veel hoopgevende aantallen gehoord. We waren nog geen 5 minuten aan het lopen en Carolien zag al 2 koala's. Hier wat foto's gemaakt en daarna doorgelopen. Niet veel later zagen we wat mensen stilstaan en dat betekent hier dat er waarschijnlijk koala's zijn. Uiteindelijk hebben we vandaag 8 koala's gezien. Na deze walk zijn we naar horeshoe bay gelopen. Hier heerlijk op het strand gelegen. Toen we weg wilden gaan richting Geoffrey Bay, belde Dilgeet om te vragen wat onze plannen waren. Het bleek dat zij ook naar Geoffrey Bay wilden. Ze moesten nog even iemand afzetten en daarna kwamen ze ons ophalen met hun barbiekar. Een open auto, die je op dit eiland kunt huren. Daarna met Stefan en Dilgeet richting Geoffrey Bay gegaan. Hier hebben we rock wallabies gezien en deze later ook nog gevoerd. 'S avonds hebben wij lekker bij het hostel gegeten. Nadat Dilgeet en Stefan terug waren van het uiteten zijn we bij hun hutje weer gezellig gaan drinken. Ze hadden heel lief voor onze verjaardag een fles bubbels gehaald. Ook vanavond was het weer heel gezellig en vloog de tijd.

De dag erop zijn we in de ochtend weer terug gegaan naar Townsville. Hier afscheid moeten nemen van Dilgeet en Stefan. Wij hebben de spullen in de auto gelegd en zijn toen doorgereden naar Misson Beach. Na een uurtje rijden hadden we allebei moeite om onze ogen op te houden, dus even bij een tankstation gestopt en onze ogen even dichtgedaan. Hierna ging het beter en tegen het eind van de middag aangekomen in Mission Beach. Dit hostel ligt op een prachtige locatie, het is namelijk een soort van treehouse. Nadat we ingecheckt waren nog even met de auto rondgereden en boodschappen gedaan. We waren net in de supermarkt toen we hoorden dat de winkel binnen enkele minuten dicht zou gaan. Dus snel even gepakt wat we nodig hadden en afgerekend.

De dag erna hebben we in Mission Beach eerst een markt bezocht en daarna een wandeling gemaakt naar de top van een berg. Hier weer een prachtig uitzicht. In de middag zijn we naar het strand gelopen. De rest van de middag niet zoveel meer gedaan.

De volgende morgen zijn we op tijd vertrokken omdat we verschillende dingen wilden bezoeken. We konden dit ook in een tour doen, maar hadden het uitgezocht en gezien dat we dit ook prima zelf konden doen. Na een uurtje waren we al bij de eerste waterval: Jospehine waterfall. Na 700 m lopen kwamen we bij de waterval, wat een geluid kwam hier vanaf!! Nadat we hier van genoten hadden, zijn we gaan rijden naar de Babinda Boulders, een rotsformatie die in de loop van de tijd is ontstaan. Hier was het alweer wat drukker qua mensen. Hier weer naar de verschillende look outs gelopen. Nadat we hier uitgekeken waren weer in de auto gestapt richting Lake Eacham. De route hier naar toe liep deels door de bergen. Toen we er eenmaal waren eerst even naar het meer gekeken en daarna gaan rondlopen. We kwamen op een gegeven op een plek uit waar we schildpadjes zagen. We zagen ze in verschillende maten. We dachten daarna we lopen een rondje om het meer zodat we meerdere keren dicht bij de rand konden kijken, maar hier hadden we ons helaas on vergist. Na Lake Eacham zijn we doorgereden naar de Milla Milla Falls. Dit is de mooiste waterval die we tot nu toe gezien hebben. Deze waterval lag bij nog 2 andere watervallen in de buurt die we daarna ook nog bezocht hebben. Om de Zillie waterval goed te zien, moesten we een stuk naar beneden klimmen. Doordat het de hele dag al een beetje regenachtig was,was de route beste blubberig. Maar het uitzicht wat we daarna hadden was een stuk beter dan bovenaan de waterval. De laatste waterval van vandaag was de Ellinjaa Falls. Na deze laatste waterval zijn we nog langs de Mungalli Creek Dairy farm gereden waar we heerlijke cheesecake hebben gegeten! Daarna besloten dat we toch door gingen rijden tot Cairns. Tegen een uur of 6 in Cairns ingecheckt in het hostel. Deze avond niet zoveel meer gedaan omdat we best moe waren.

De dag in Cairns hebben we vooral uitgezocht wat we in Cape Tribulaton/ Daintree National Park wilden doen. Daarnaast ook alvast gekeken hoe we onze trip naar Ayers Rock willen aanpakken. Doordat we het zelf doen en geen tour boeken is het iets meer uitzoekwerk.

Eergisteren zijn we op tijd vertrokken richting Cape Tribulation. De route naar de ferry was al prachtig. Onderweg een paar keer gestopt om te genieten. We waren redelijk op tijd bij de ferry die ons de Daintree River over zou brengen. Nadat we aan de overkant waren konden we onze weg vervolgen naar Cape Tribulation. We hadden besloten eerst te rijden tot het punt waar we met onze 2WD konden komen. Daar bij de lookout gestopt en daarna zijn we langzaam terug gaan rijden. Onderweg bij verschillende look outs en boardwalks gestopt. Het is echt prachtig wat je hier ziet. Dit is de plek where the rainforest meets the reef. Je komt soms ogen te kort waar je moet kijken. Tegen een uur of 3 de ferry weer terug genomen. Toen we op de weg naar Daintree Village onze tour,om krokodillen te zien, wilden boeken,bleek dat er nog een tour om half 4 ging en dat we daar nog mee konden. Dit uiteindelijk gedaan en niet veel later zaten we op de boot. Tijdens de boottocht verschillende krokodillen gezien. We hebben krokodillen van slechts een meter gezien en zelfs nog een paar kleinere. Na deze tour gereden naar de camping. Hier de tent opgezet en daarna lekker van de omgeving genoten.

Gisteren rustig opgestaan en hebben alles opgeruimd. Onze eerste stop was vandaag bij de Mossman Gorge. Hier heerlijk rondgewandeld en op een gegeven moment kwamen we Kendra en Hailey weer tegen. Even gezellig gekletst en daarna richting onze auto gegaan en onze route vervolgd richting Port Douglas. Hier hebben we een groot deel van de middag doorgebracht. Om een mooi zicht te krijgen op de four mile beach omhoog gelopen naar de Flagstaff Hill Lookout. Aan het eind van de middag terug gegaan richting Cairns. Hier bleken we dit keer maar op een kamer met drie mensen te liggen en allemaal een eigen bedje. Heerlijk!! 'S avonds met een aantal mensen uit het hostel een kaartspelletje gedaan. Na het spelletje kwamen er nog een aantal andere mensen bijzitten en hebben we nog even gezellig gekletst.

Vandaag en morgen zijn we nog in Cairns en daarna gaan we onze weg maken richting Alice Springs wat slechts 25 uur rijden is.

• 11 September 2016 - 13:25

Franne-Jelske Anema:

Wandelen, (niet-Nederlandse) vreemde dieren, snorkelen, auto rijden, haasten/onthaasten, biertjes drinken en vooral heel veel plezier gehad! Jullie trip is nu al dik geslaagd!

Dikke knuffel uit het (eveneens lekker warme) Nederland