Het zien van oude bekenden - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Carolienenelsemieke - WaarBenJij.nu Het zien van oude bekenden - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Carolienenelsemieke - WaarBenJij.nu

Het zien van oude bekenden

24 December 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Onze vlucht naar Nieuw-Zeeland verliep zonder al teveel problemen. Behalve dat travellers Peen zich moesten melden bij gate nummer 9. Wij zaten daar al te wachten totdat er iemand kwam waar we onze boardingpas konden halen. Wat bleek nou we moesten nog met de lift naar beneden. Daar stond al iemand te wachten om onze boardingpas te geven. Hij zei ik riep jullie maar niet om met jullie voornamen, want die zijn te moeilijk en anders zou ik mezelf voor gek zetten. Tijdens onze vluchten echt heerlijk eten gehad!
Om iets voor twaalven 's nachts aangekomen in Christchurch. Gewacht op onze bagage, die er dit keer wel was. Daarna door de douane, we moesten allebei onze tas uitpakken. Alles was goed en we mochten doorlopen. Vervolgens de shuttlebus genomen en deze heeft ons bij ons hostel afgezet. We hadden een code gekregen om naar binnen te komen, omdat het na twaalven was. De code bleek helaas niet te werken. Na maar wat geschud en gebonk op de deur deed er gelukkig iemand open. Onze sleutel uit de brievenbus gepakt en naar onze kamer gegaan. Hierna zijn we lekker gaan slapen.
De volgende morgen ging om 9 uur de wekker omdat we uit onze private room naar een dorm gingen. Nadat we bij een supermarkt wat ontbijt hadden gehaald, deze in het hostel opgegeten. Vervolgens zijn we naar het centrum van Christchurch gelopen. Hier zijn nog veel gevolgen van de aardbeving van februari 2011 te zien. Uiteindelijk zijn we bij het informatiecentrum informatie gaan winnen over onze buspas. We hadden verschillende keuzes. Deze zijn we rustig gaan bekijken nadat we een prachtige wandeling door de botanische tuinen hadden gemaakt. Aan het einde van de middag heerlijk in de hot pool gezeten en daarna een makkelijke maaltijd voor ons zelf gemaakt.
De volgende morgen op tijd opgestaan en naar ons nieuwe hostel gelopen. We konden niet nog een nacht in dit hostel blijven. Nadat we onze spullen hadden neergelegd in ons nieuwe hostel weer naar het informatiecentrum geweest om ons busticket te boeken. Helaas kon wat wij wilden niet met dit busticket. Uiteindelijk een ander busticket genomen en tot op de dag van vandaag geen spijt gehad van deze beslissing! Met deze buspas hebben we namelijk meer vrijheid dan met de buspas die we in eerste instantie wilden. Hierna zijn we in het park hostels gaan boeken, omdat je hier wel van tevoren dingen moet reserveren en niet zoals in Zuidoost Azië wel kan komen aanwaaien. We wilden met oud en nieuw in Queenstown zijn, alleen alles bleek al volgeboekt te zijn. Dus ons plan nog maar een keer omgegooid. We zijn nu met Kerstmis in Queenstown.

De ochtend erop zijn we om 7 uur met de bus vertrokken. Om 10 uur waren we al in Kaikoura. Onderweg van de mooie natuur genoten. Caro is een hostel gaan zoeken. Vrij snel had ze een hostel gevonden. Hier onze spullen neergelegd en dan daarna naar het informatiecentrum gegaan om informatie te vragen over het zwemmen met dolfijnen. Er bleek alleen morgenvroeg om half 6 nog plek te zijn. Dit maar geboekt en daarna zijn we boodschappen gaan doen. Hierna heerlijk aan het water gezeten. Aan het einde van de middag teruggegaan naar het hostel. Hier kennis gemaakt met onze kamergenoot, Esra. Gezellig gekletst en 's avonds gezellig spelletjes gedaan.
Deze ochtend ging de wekker om half 5. Opgestaan en ons klaargemaakt om te gaan. Ons om kwart over 5 gemeld bij het punt waar we weggingen. Hier kregen we onze wetsuit, snorkel, bril etc. Vervolgens kregen we een filmpje te zien wat wel en niet te doen tijdens het zwemmen met dolfijnen. Tegen 6 uur met de bus naar de boot gebracht. Op de boot gegaan en het water in gegaan. Na een half uur varen zagen we onze eerste dolfijnen. Geweldig was dit! Vrij snel daarna mochten we het water in om met ze te zwemmen. Ze komen echt heel dichtbij en soms lijkt het net of ze tegen je aan gaan zwemmen, maar dan op het eind zwemmen ze toch onder je door. Ze zwommen overal om ons heen echt fantastisch! Na een half uur in het water gelegen te hebben, moesten we terug naar de boot. Op naar de volgende plek. Op deze plek waren er nog meer. Hier waren ook veel dolfijnen die kunstjes aan het doen waren. Bij de tweede en derde zwem waren de dolfijnen snel weg. Toen vanaf de boot foto's van de dolfijnen gemaakt. Ondertussen hadden we allebei een beetje last van zeeziekte. Ondanks dat waren we allebei nog aan het genieten met een big smile. Om 9 uur waren we weer terug en zijn we naar ons hostel gelopen. Hier zijn we nog lekker ons bedje ingedoken. In de middag zijn we samen met Esra boodschappen gaan doen voor onze lasagne. Toen we terug waren van het boodschappen doen zijn we heerlijk in de hot pool gegaan. Deze avond hebben we heerlijke lasagne gemaakt! 's Avonds weer gezellig spelletjes gedaan en heel veel lol gehad.

De volgende dag teruggegaan naar Christchurch om daar door Andy opgehaald te worden. Andy hebben we leren kennen in Ko Tao (Thailand) en zijn we daarna in Cambodja nog een keer tegen gekomen. Hij heeft ons meegenomen de bergen in en we hebben geweldige uitzichten gehad. Aan het eind van de middag naar zijn huis gegaan om zijn ouders te ontmoeten. We mochten ook bij hem blijven slapen, dus dat was erg aardig. Gezellig een wijntje gedronken met zijn ouders en gepraat over waarom Nederland Holland en The Netherlands wordt genoemd. Daarna zijn we gaan eten en dat was heel erg lekker! Na het eten zijn we nog naar een kroeg gegaan om een biertje te drinken.
De volgende morgen heeft Rod (de vader van Andy) ons laten zien wat ze allemaal verbouwen in hun tuin. Appels, frambozen, wortels, aardappels, kersen etc. Uiteindelijk heeft hij zijn hobby (het hebben van vogels) nog aan ons laten zien en uitgelegd.
Tegen 10 uur op pad gegaan om meer van de countryside te zien. Eerst nog even langs de supermarkt geweest om wat eten te halen en een flesje wijn voor de ouders van Andy. Dat laatste kregen we niet mee omdat we ons paspoort niet bij ons hadden. De regel hier is: No offence! If you look under 25. You will need to prove your age. En aangezien we dat niet konden, kregen we het niet mee. Toen de winkel maar uitgegaan en op weg gegaan naar een grot. Toen we bij deze grot waren genoten van de zelfgemaakte koekjes van de moeder van Andy. Hierna de grot ingeweest, maar het water was best koud. Vervolgens zijn we naar een waterval (Devils Punchbowl Falls) gegaan, waar we door middel van een wandeling naar toe konden. Vervolgens bij een cafe wat gaan drinken en potje pool gespeeld. Hierna zijn we naar limestone stenen geweest. Nadat we dit gezien hadden, zijn we terug naar huis gegaan. Tijdens deze dag prachtige natuur gezien! Net voordat we bij Andy's huis waren nog even de fles wijn voor de ouders van Andy gehaald. Daarnaast ook nog fish and chips gehaald. Dit was heerlijk. Deze avond heerlijk huiselijk met de ouders van Andy een film gekeken.
De volgende morgen zijn we vroeg met de bus vertrokken richting Lake Tekapo. Het was tijd om afscheid te nemen van Andy en zijn ouders. Tegen 12 uur aangekomen bij Lake Tekapo. Wat een prachtig meer is dit! Ons hostel opgezocht en onze spullen daar neergelegd. We hadden een upgrade gekregen in plaats van een dorm kregen we een eigen kamer. Na onze lunch zijn we de mount John gaan beklimmen. Op de terugweg zijn we langs het lake teruggelopen. Een prachtige en heerlijke wandeling.

Met een busje werden we de volgende dag naar Mount Cook gebracht. Onderweg nog tijd voor fotostops en de chauffeur vertelde leuke verhalen over de omgeving. Om 10 uur begonnen we aan onze wandeling die ons dichter bij Mount Cook zou brengen. Rond 2 uur waren we weer terug van deze wandeling. Nog lekker genoten van het weer en om 4 uur werden we weer opgehaald en teruggebracht naar Lake Tekapo. We wilden 's avonds nog sterren kijken, maar daar was het helaas te bewolkt voor.
De volgende dag zijn we in de middag naar Queenstown gegaan. Als we in de bus zitten vertellen de chauffeurs vaak dingen over de omgeving. Tegen het eind van de middag aangekomen in Queenstown. Ons hostel vrij eenvoudig gevonden. Vervolgens boodschappen gedaan en na de boodschappen genoten van de gratis soep van het hostel. Tijdens het eten in gesprek gekomen met twee Nederlanders. Na he eten zijn we met deze Nederlanders en ook nog een Amerikaan op stap geweest. We kwamen bij de eerste kroeg en daar moesten we ons paspoort laten zien. Deze zijn we op gaan halen en daarna mochten we wel naar binnen. Gezellig bij het vuur gezeten. Hier nog in gesprek geraakt met twee Nederlanders die mee hadden gedaan aan het WK raften. Na deze bar zijn we naar een club gegaan. Hier was het ook erg gezellig en tegen een uurtje of drie gingen we naar huis. Nouja nadat onze medestappers hun fergburger hadden gehad. Toen we aan het wachten waren kwam er opeens een jongen naar ons toe of het kon kloppen dat hij met ons een trekking in Chiang Mai had gedaan. We herkenden hem en zeiden dat dat wel kon kloppen. Nog even gekletst en toen naar ons hostel gegaan.

De volgende ochtend moesten we op tijd uit bed omdat we van kamer moesten wisselen. Daarna maar door Queenstown gaan lopen. Aan het begin van de middag naar onze nieuwe kamer gegaan. Daarna zijn we met de auto met Kasper en Tinka naar Arrowtown gegaan. Hier rondgelopen door het dorpje en een wandeling gedaan. Bij de weg terug hoorden we opeens een raar geluid en opeens kwam er een boom naar beneden zetten. Hierna teruggelopem naar het dorpje en een heerlijk ijsje gegeten. Vervolgens naar de supermarkt gegaan om kerstinkopen te doen.

Gisteren zijn we Milford Sound geweest. Om half 9 werden we opgehaald en 's avonds om 9 uur zouden we weer terug zijn. Tijdens de weg erheen zijn we nog bij verschillde dingen gestopt, zoals een mirror lake en monkey creek. Het water hieruit kun je gewoon drinken. Ook zijn we door een tunnel gegaan, waar de bus net doorheen kon. Tegen drie uur zijn we op de boot gegaan om door Milford Sound te gaan. Het was erg mooi, maar ook erg fris! Op een gegeven moment voor de boot onder een waterval Milford Sound echt te voelen. Om 5 uur waren we weer terug aan wal. Tijdens onze boottocht kwamen we nog een bekende uit Vietnam tegen. Eenmaal in de bus begonnen we aan de weg terug! Om 9 uur werden we ergens afgezet en vanuit daar zijn we naar ons hostel gelopen.

Vandaag hebben we niet zoveel gedaan, omdat het regende. Tussen de middag hadden we afgesproken met Sebastian, die bleek ook in Queenstown te zijn. Met hem hebben we gereisd in Thailand en daarna nog gezien in Cambodja. Het was erg leuk om elkaar weer te zien. Ondertussen gewacht op onze fergburger. Omdat het zo druk was, duurde het een half uur! Maar dat was het wachten meer dan waard! Toen het eenmaal droog was zijn we gaan frisbee golven. Dit is echt geweldig! Je moet de frisbee in een basket krijgen. Na het frisbee golven voor de laatste keer naar Cookietime geweest. Ze hebben hier goddelijke koekjes.

Vanuit Queenstown willen we iedereen fijne feestdagen wensen en alvast een goed 2014!

• 24 December 2013 - 09:28

Joke Van Niersen:

Hoi Carolien en Elsemieke,
    Zo te lezen is het in Nieuw-Zeeland ook prachtig.
    Geniet maar van al het moois daar.
    Hartelijke groeten van ons allen
    En we wensen jullie
    Fijne Kerstdagen en een Gezond en voorspoedig 2014 toe
    Joke en Gerrit en de beestenboel.

• 24 December 2013 - 10:01

Sara:

Leuk om te lezen Peentjes! Super jaloers op jullie dolfijnen-avontuur! klinkt heel gaaf!
    Geniet van de koekjes en de fergburger, geloof mij, je gaat ze missen als je weg bent!
    Hele fijne kerstdagen!

liefs

• 24 December 2013 - 11:10

Jeannette:

Lieve schatten,
    Wat een heerlijk verslag om te lezen en zo jullie avonturen te volgen. Wij wensen jullie vanuit een guur, kil en nat Den Haag met windkracht 10 aan de kust.....heerlijke Kerstdagen en een sprankelend en verrassend 2014 in goede gezondheid.
    Lieve groetjes Danilo & Jeannette

• 24 December 2013 - 13:13

Marjolein Worst;):

hee dames!!!!!

Jullie vermaken jullie prima als ik dit allemaal lees.
    Blijft leuk om jullie avonturen te lezen. Nog even en jullie kunnen alles life vertellen.

Ik wens jullie hele fijne feestdagen. Ik hoop dat ze ook daar ergens een kerstboompje hebben. Dan krijgen jullie ook daar de kerstsfeer lekker mee. Ik spreek jullie vast nog wel voor oud en nieuw, maar alvast een hele bijzondere jaarwisseling gewenst.

Dat 2014 maar net zo'n mooi jaar als 2013 mag worden (twee diploma's een zo'n mooie reis!!

Liefs Marjolein

• 24 December 2013 - 16:37

Franne Jelske Anema:

ueenstown, my Queenstown. Adriaan en ik hebben daar bijna een week gezeten en ons absoluut geen moment verveeld.

Ooooh, en de fergburger kan ik me nog goed herinneren. En naar mijn weten is er in Queenstown elke avond een pubcrawl. Zeker de moeite waard!

Have fun ladies :)

• 24 December 2013 - 18:55

Alette:

Hoi meiden,
    Zo te lezen hebben jullie het aardig naar je zin. Geniet nog lekker.
    We wensen jullie een fijne kerst en een goed en gezond 2014.
    Liefs henk en alette

• 25 December 2013 - 13:03

Hanneke En Stephan:

Hoi meiden

wat een geweldig avontuur weer geniet er nog maar mooi van.

Wij wensen jullie fijne dagen en een Gelukkig Nieuwjaar.

• 25 December 2013 - 16:49

A.fabel:

Hoi meiden,

Elke keer weer verbaasd wat jullie weer beleven.
    Grootje was op de koffie vanmorgen en had van jullie vader wat mailtjes gekregen.
    Ze vond het geweldig allemaak en is erg blij met de kaarten.
    Nog veel plezier en gezellige dagen en een goed 2014.
    Liefs, tante anneke